NYNÍ MOŽNOST PARKOVÁNÍ ZDARMA PO CELÉ PRAZE NA MODRÝCH A FIALOVÝCH ZÓNÁCH
Představuje unikátní kombinaci 2 elektromotorů pohánějících přední a zadní nápravu a spalovacího benzinového motoru s generátorem. Díky tomu dokáže jezdit úsporně a ekologicky ve městě a současně dosahuje vynikající kombinovaný dojezd až 800 km, jak potvrdili odborní novináři ze Švýcarska při náročných testech. Dosahuje maximálního výkonu až 224 koňských sil a kombinované spotřeby jen 1,8 l/100km. Pohonný systém disponuje inteligentním systémem jízdních režimů - čistě elektrické jízdy s dojezdem více než 50 km, sériového generátorem podporovaného a paralelního výkonného hybridního pohonu. Pro tyto vlastnosti je nový Mitsubishi Outlander PHEV vhodný pro každodenní městské cestování i aktivní využití mimo město.
Př.: Mitsubishi Outlander PHEV umožňuje bezemisní jízdu v čistě elektrickém režimu s dojezdem 55 km a to až do rychlosti 135 km/h. V tomto režimu tedy Outlander PHEV nespíná zážehový motor a tím pádem nespotřebuje ani litr paliva. Naopak konvenční hybridy umožňují dojezd v čistě elektrickém režimu pouze několik málo kilometrů a následně se připojuje zážehový motor. Tím pádem roste spotřeba paliva a množství produkovaných emisí. Zároveň s tím tedy klesá efektivnost a výhody možnosti elektrické jízdy.
Ve své podstatě mají hybridy také nízké lokální emise a při vyhovujícím stylu jízdy umějí být úsporné. Při delším popojíždění ve městech a na dálnici při vyšší rychlosti se ale výhoda konvenčních hybridů trochu ztrácí vzhledem k nízkému dojezdu v čistě elektrickém režimu.
Studie také odhalila, že v případě dobíjení průměrně 1,6x denně činí úspora paliva až 70% (oproti srovnatelně velkému vozidlu s běžným zážehovým motorem), což představuje významnou každoroční úsporu na palivu ve výši cca 36 000 Kč.
* Založeno na průzkumu trhu v roce 2019
Přečtěte si více o Mitsubishi záruce pohonu baterie ZDE.
Plně hybridní pohon sestává ze tří vzájemně propojených součástí: zážehového motoru, elektromotoru a baterie. Klíčem k fungování tohoto systému je optimální tok energie mezi všemi třemi součástmi. Elektromotor zpětně získává energii při brzdění, a pokud se vůz pohybuje ustálenou rychlostí, přenáší nevyužívanou energii do baterií k pozdějšímu využití, například při popojíždění v koloně. Baterii proto není zapotřebí dobíjet a současně se minimalizuje spotřeba paliva.
Jak HEV funguje?
Hybrid nemá jeden hybridní motor, ale komplexní hybridní pohon. V závislosti na rychlosti jízdy využívá vůz s hybridním pohonem buď pouze elektromotor, nebo pouze spalovací motor, nebo oba tyto zdroje současně.
Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) je označení pro paralelní hybridní automobily, jejichž baterii lze dobíjet i z externího zdroje elektrické energie (elektrické zásuvky).
Jak PHEV funguje?
Plug-in hybridy (PHEV) fungují stejně jako vozy s hybridním pohonem. Navíc však mají výhodu spočívající v možnosti dobíjení z externího zdroje elektřiny. Větší kapacita akumulátoru jim umožňuje bezemisní provoz na vzdálenost až 55 km. Řidič však může přepnout na hybridní režim, který šetří akumulátor, a delší cesty lze absolvovat jen se spalovacím motorem.
Níže v tabulce vidíte jednotlivé benefity technologie PHEV.
Z tohoto porovnání vyplývá, že technologie PHEV je pro uživatele mnohem lepší a efektivnější z hlediska každodenního využití.
Všechny tyto výhody nabízí samozřejmě i Mitsubishi Outlander PHEV.
HEV | PHEV | |
---|---|---|
Bezúdržbová baterie | ![]() |
![]() |
Nižší opotřebení komponentů brzdového systému | ![]() |
![]() |
Nižší spotřeba paliva | ![]() |
![]() |
Nížší provozní náklady | ![]() |
![]() |
Bezemisní jízda | ![]() |
![]() |
Vyšší dojezd čistě na elektřinu | ![]() |
![]() |
Čistě elektrická jízda ve vyšší rychlosti | ![]() |
![]() |
Možnost dobíjení | ![]() |
![]() |
Parkování zdarma | ![]() |
![]() |
Stále váháte? Porovnejte si náklady na jízdu s novým Outlanderem PHEV s vaším současným vozem ZDE.
Prostřednictvím této mapy můžete přehledně vyhledávat vhodné nabíjecí stanice dle typů konektorů, vybavenosti, vzdálenosti a dalších kritérií. Díky fotografiím již nebudete stanici v neznámém terénu hledat. U připojených stanic systém zobrazuje i jejich aktuální obsazenost.
Běžné dobíjení
Rychlé dobíjení
Sdružené ukazatele